Historia MODIVO S.A. to historia przełamywania utartych schematów myślowych i śmiałości w błyskawicznym wdrażaniu nowych technologii.
Mająca mało precedensów dynamika wzrostu cechuje ten specjalistyczny ecommerce, sprzedający buty, modę i akcesoria. Od pomysłu rozwijanego na zapleczu niewielkiego lokalnego sklepu z butami obecne MODIVO S.A. przebyło długą drogę do pozycji lidera segmentu.
Dziś MODIVO S.A. to europejski lider ecommerce sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów, który łączy ofertę eobuwie.pl oraz MODIVO. Platformy sprzedażowe Spółki, oferujące setki topowych marek, dostępne są w kilkunastu krajach europejskich. W największych polskich aglomeracjach Spółka prowadzi także sprzedaż stacjonarną. Dzięki swojemu innowacyjnemu projektowi esize.me zmierza w kierunku rzeczywistej integracji kanałów sprzedaży online i offline.
Na tej podstronie znajdują się najważniejsze punkty zwrotne tej ekscytującej historii mariażu technologii i mody.
2022
Powstaje MODIVO S.A., które łączy ofertę eobuwie.pl oraz MODIVO. Platformy sprzedażowe Spółki, oferujące setki topowych marek, dostępne są w kilkunastu krajach europejskich.
2021
Nowym prezesem eobuwie.pl zostaje Damian Zapłata. Spółka pozyskuje nowych inwestorów, m.in. SoftBank i stawia na dalszą ekspansję na terenie CEE. Spółka uruchamia w Bukareszcie pierwsze zagraniczne centrum logistyczne, które docelowo usprawni dostawy do klientów w tej części Europy. Pierwszy sklep stacjonarny z ofertą eobuwie.pl oraz MODIVO debiutuje w czeskiej Pradze.
2020
Nowe centrum logistyczne: Eobuwie.pl rozwija się także pod względem technologicznym. W 2020 r. otwarte zostało nowoczesne centrum logistyczne w Nowym Kisielinie z innowacyjnymi rozwiązaniami usprawniającymi procesy logistyczne, głównie za sprawą nowoczesnego sortera. Grupa jest także w trakcie projektu angażującego pięć robotów Pepper w promocję usługi esize.me. Wzrasta również popularność aplikacji mobilnej eobuwie, ma ona już ponad pół miliona pobrań w Play Store.
Rozwój marek własnych - Eva Longoria: Z początkiem 2020 roku odbyła się premiera kolejnej marki własnej - Eva Longoria. Grupa eobuwie posiada wyłączność na sprzedaż produktów sygnowanych logo hollywoodzkiej aktorki.
2019
Uruchomienie Modivo: Jednym z kluczowych przedsięwzięć w 2019 r. było utworzenie nowej platformy sprzedażowej Modivo, oferującej odzież i akcesoria z segmentu premium. Sprzedaż jest regularnie rozwijania na kolejnych rynkach europejskich, obecnie oferta Modivo dostępna jest w 11 krajach.
Kolejne rynki eobuwie.pl: Dalszy rozwój odnotowuje także eobuwie.pl, rozpoczynając sprzedaż w Szwajcarii. Na rodzimym rynku firma otworzyła 5 kolejnych sklepów stacjonarnych, tym samym liczba wzrosła do 22, oraz aktywnie promowała usługę esize.me, z wykorzystaniem mobilnego Foot Trucka.
2018
Otwarcie sklepów stacjonarnych: Rok 2018 był rokiem innowacji w zakresie sprzedaży wielokanałowej. Utworzono nowatorski format sklepu stacjonarnego, odchodzący od fizycznej ekspozycji produktów na rzecz ekranów multimedialnych oraz tabletów zawierających pełną ofertę eobuwie.pl w zasięgu ręki.
Inauguracja systemu esize.me: Pod koniec roku Grupa przedstawiła nowatorskie narzędzie esize.me umożliwiające dobór obuwia na podstawie skanów 3d stopy oraz buta. Nowa usługa pozwala jednocześnie na zakupy online bez mierzenia oraz na otrzymywanie rekomendacji w sklepach stacjonarnych.
2017
Grupa kontynuuje rozwój międzynarodowy rozpoczynając działalność w Szwecji, Grecji i na Litwie w 2017 r., a następnie we Francji, Hiszpanii i Włoszech w 2018 r. W 2018 r. Grupa uruchomiła także sprzedaż marek własnych Quazi i Togoshi, rozpoczęła budowę nowego centrum logistycznego w Zielonej Górze.
2013-2016
Grupa rozpoczęła ekspansję międzynarodową od Czech, gdzie uruchomiła działalność w 2013 r.; później zainaugurowała działalność na Słowacji w 2014 r., w Niemczech i Rumunii w 2015 r., a następnie na Węgrzech, Ukrainie i w Bułgarii w 2016 r. W 2014 r. Grupa rozpoczęła sprzedaż marki własnej Creole, a następnie w 2016 r. marek Sergio Bardi i Eva Minge. W 2016 r. uruchomiła także pierwsze własne centrum logistyczne. W 2016 r. miała również miejsce inwestycja Grupy CCC w Spółkę.
1996-2012
W 1996 r. założyciele Spółki otworzyli swoje pierwsze stacjonarne sklepy obuwnicze. W 2006 r. Grupa rozpoczęła sprzedaż online, której wartość już w 2010 r. przewyższyła wartość sprzedaży w sklepach tradycyjnych. W celu przygotowania się do dalszego rozwoju działalności Grupa rozbudowywała infrastrukturę logistyczną, wynajmując w 2011 r. nową powierzchnię magazynową.